بک لینک چیست؟ تاثیر بک لینک بر سئو

در آموزش قبل با مفاهیم اولیه سئو آشنا شدیم ، در این بخش با بک لینک و نحوه لینک سازی آشنا میشویم .لینک سازی را میتوان پربحث ترین موضوع در سئو دانست و نظرات ضد و نقیض بسیاری در مورد تاثیر بک لینک بر سئو و استراتژی اجرای آن وجود دارد. در این مقاله تلاش میکنیم ابتدا دریابیم بک لینک چیست و پس از آن بررسی کنیم چه تاثیری بر سئو سایت ما خواهد داشت.

لینک سازی یا کسب بک لینک فرآیند دریافت لینک از سایر سایت های اینترنتی برای سایت خودمان است. منظور ما از لینک متن یا تصاویری هستند که با کلیک بر روی آنها کاربر به صفحه دیگری در اینترنت منتقل میشود. ربات های گوگل زمان بررسی یک صفحه لینک های موجود در آن را نیز بررسی کرده و به این صفحات لینک شده مراجعه میکنند. به همین شکل مسیر حرکتی ربات گوگل در اینترنت شکل میگیرد.

معرفی انواع بک لینک و تاثیر آنها بر سئو

بک لینک چیست؟
بک لینک انوع مختلفی دارد و به لیک لینک فالو و نوفالو و لینک داخلی و خارجی تقسیم میشود. در این بخش ابتدا درمیابیم بک لینک چیست سپس تاثیر آنها بر سئو را میشناسیم.

بررسی بک لینک های موجود در یک صفحه یکی از مسیرهای اصلی گوگل برای یافتن و ایندکس کردن صفحات جدید در اینترنت است. علاوه بر این تعداد و کیفیت بک لینک ها بر رتبه بندی نتایج گوگل تاثیر مستقیم دارد. به عبارت دیگر ربات گوگل صفحه را بررسی کرده و براساس لینک های موجود در آن ارزش و اعتبار صفحات لینک شده را تشخیص میدهد.

تفاوت لینک سازی داخلی و خارجی

مبحث لینک سازی به دو بخش اصلی لینک سازی داخلی و خارجی تقسیم میشود که تفاوت های مهمی با هم دارند. لینک سازی داخلی یعنی ایجاد بک لینک میان صفحات یک سایت. یعنی اگر صفحه ای از سایت شما به صفحه ای دیگر از سایت شما لینک داده باشد لینک داخلی ایجاد شده است ولی اگر لینک از سایت دیگری به یکی از صفحات سایت شما ایجاد شده باشد یک لینک خارجی یا بک لینک برای شما ایجاد شده است. در این مقاله بیشتر به مفاهیم لینک سازی خارجی میپردازیم ولی با مطالعه مقاله استراتژی لینک سازی دیجی کالا میتوانید با روش های لینک سازی داخلی نیز بیشتر آشنا شوید.

بک لینک چیست ؟

تفاوت بک لینک فالو و نوفالو

لینک ها را میتوان از منظری دیگر نیز دسته بندی نمود. هر لینک به صورت پیش فرض Dofollow محسوب میشود مگر آنکه در کد HTML آن از ویژگی Nofollow استفاده شده باشد. زمانی که ربات گوگل یک بک لینک نوفالو را مشاهده میکند ارزش و اعتباری به صفحه هدف منتقل نمیکند.

گوگل در سال ۱۹۹۰ مفهوم پیج رنک را معرفی کرد و در آن زمان تعداد بک لینک های یک وبسایت تاثیر بسیار زیادی بر رتبه بندی آن در نتایج گوگل داشت. متخصصین سئو و مدیران وب سایت ها از این نکته استفاده کردند و با تکنیک هایی مانندن تبادل لینک یا خرید بک لینک تلاش کردند تا جایگاه خود در نتایج جستجو را بهبود دهند.

با زیاد شدن معاملات بک لینک گوگل الگوریتم های خود را آپدیت کرد و الگوریتم پنگوئن را برای شناسایی و جریمه سایت هایی که از این روش های لینک سازی استفاده میکردند معرفی کرد. همچنین در ادامه پیج رنک را به کلی حذف کرده و تلاش کرد تا وابستگی رتبه بندی نتایج به لینک سازی را تا حد امکان کاهش دهد.

دیگر مقالات در زمینه سئو و بهینه سازی سایت را در این لینک مطالعه کنید ( آموزش سئو و بهینه سازی سایت )

درخواست سئو و بهینه سازی سایت

برای درخواست سئو و بهینه سازی برای وبسایت خود ، لطفا فرم زیر را پر کرده و درصورت نیاز توضیحی ارسال کنید ، تا همکاران ما سایت شما را بررسی کنند و برای ادامه کار با شما تماس بگیرند

درخواست سئو و بهینه سازی