سوالات متداول صبانت بهمراه پاسخ

بستگی به شرایط و خط شما دارد ، اگز خط تلفن شما تخلیه باشد یعنی توسط اپراتور دیگری اشغال نباشد ، بین ۱ تا ۳ روز کاری و اگر خط شما در حال حاضر  توسط اپراتور دیگری رانژه باشد ، پس از تخلیه کامل اپراتور فعلی ( که طبق قانون بین ۵ تا ۷ روز کاری است )، همان ۱ تا ۳ روز کاری طول خواهد کشید .

ابتدا از وصل بودن صحیح نویزگیر ( اسپلیتر ) پشت تمامی گوشی های تلفن مطمئن شوید ، سپس از مسیر ورودی تلفن مخابرات تا محل اتصال به مودم مطمئن شوید که دچار اتصالی ، شکستگی و … نباشد و در آخر بعد ار کنترل تمام موارد فوق برای کنترل مودم یا اشکال مرکز مخابراتی با کارشناسان پشتیبانی به شماره ۱۵۲۴ تماس بگیرید.

از تاریخ ۱۳۹۶/۹/۱ به دستور سازمان تنظیم مقررات رادیویی هنگام ثبت نام مشترک در هر اپراتور یک کد اختصاصی و جامع در بین تمام اپراتورها به مشترک اختصاص می یابد و تا زمانی که این کد از طرف هر اپراتور فعال باشد ( حتی با وجود تخلیه پورت از مرکز ) امکان راه اندازی اینترنت ( رانژه ) از اپراتور جدید امکان پذیر نیست . لذا برای فعال کردن اینترنت از اپراتور دیگر باید کلاسه شاهکار اپراتور قبلی توسط همان اپراتور غیر فعال یا حذف گردد

اسپلیتر یا نویزگیر ابزاری برای جداکردن صدا و دیتا می باشد و باید برای تمامی گوشی های تلفن استفاده شود .در حقیقت نویزگیر باید به شکل صحیح برای همه گوشی های تلفن ثابت متصل به اینترنت استفاده شود و یا از خروجی phone نویزگیر یک چند راهی گرفته شود و به تمامی گوشی ها داده شود . ولی چون در مرکز برای خروجی دیتا نویزگیر نصب میشود نیازی به استفاده نویزگیر در پشت مودم نیست ، هر چند استفاده نویزگیر برای مودم بی فایده نیست.

زمانی که مشترک برای اولین بار به اینترنت صبانت از طریق تلفن ثابت متصل میگردد ، اطلاعات مودم و پورت همان خط برای مرکز ( server ) ارسال میگردد و اکانت مشترک بر روی این اطلاعات یکتا قفل میشود و دیگر نمیتوان از خط ثابت دیگری با اکانت خود متصل گردد ، بنابراین راه سو< استفاده احتمالی مسدود میگردد . اما اگر به هر دلیلی ( فنی یا با رضایت مشترک ) سیستم دچار خطا یا ارور پورت شد ، فقط با تشخیص دفتر مرکزی صبانت ، این پورت ریست میشود

در حقیقت ADSL  یک تکنولوژی برای ارائه خدمات اینترنت به مشترکین است ولی WIFI  یک مسیر یا ابزار جهت ارائه اینترنت می باشد و بدون اینترنت هیچ کاربردی بجز شبکه های داخلی ندارد . بعضی از مشترکین اصطلاح WIFI  من قطع است را بکار میبرند که فقط در صورتی درست است که رابط WIFI بین مودم و مشترک به هر دلیلی ( نرم افزاری یا سخت افزاری ) قطع باشد  که باید از روی چراغ WIFI  روی مودم یا تنظیمات داخل مودم یا دانگل چک شود و هیچ ارتباطی به ارائه دهنده اینترنت ندارد .

نویزگیر اگر و اگر به شکل صحیح پشت تمام گوشی ها متصل گردد از قطع و وصل اینترنت و کاهش سرعت دانلود و آپلود و همچنین از کیفیت بد صدای مکالمه خط رانژه شده جلوگیری میکند و تضمین یک ارتباط بدون مشکل و دائم را به مشترک میدهد ، بدون آنکه هنگام مکالمه ، اینترنت دچار مشکل شود

بر روی مودم دو چراغ اصلی وجود دارد که بیانگر ارتباط صحیح است . اولین و مهمترین چراغ ( DSL یا ADSL ) است که وضعیت صحیح آن به صورت ثابت و بدون چشمک همیشه باید روشن باشند  . چراغ دوم چراغ اینترنت است که بعد از ثابت شدن چراغ اول ( ADSL ) روشن خواهد شد و همواره به صورت سبز رنگ و چشمک زن خواهد بود و باداشتن این وضعیت اینترنت متصل است و در صورت داشتن مشکل باید موارد دیگر بررسی شود.

بر کسی پوشیده نیست که ارتباط کابلی دارای کیفیت و ثبات بیشتری نسبت به ارتباط بی سیم است ، اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و بالا رفتن قدرت انواع WIFI ها می توان گفت ، استفاده از WIFI  در محدوده سیگنال و قدرت مناسب ، فرق چندانی با استفاده از کابل نداشته و در برخی از موارد حتی یکسان می باشد .

این کار کاملا انتخابی است و در صورت خاموش و روشن کردن مناسب هیچ اشکالی ندارد ، هر چند هیچ فایده ای هم گزارش نشده است و در ضمن از نظر آسیب پذیری امواج wifi هم هیچ گزارشی به ثبت نرسیده و wifi  همچنان یک تکنولوژی سبز است

ثبت نام اینترنت صبانت